Ett referat om gammal sur mjölk en okej match och fina fåglar...

När man talar om brottutredningar och dylikt finns det något som kallas, "de 48 första avgörande timmarna" innan fallet blir kallt. lite så är det även med fotboll, och i synnerhet BS bloggen. tankarna och de skarpa analyserna kring matchen har liksom falnat när man sitter såhär och ska knåpa ihop ett referat 3 dagar efter matchen. Det är lite som att köpa mjölk med ett redan passerat bäst före datum, eller som att se en wallander film på en söndag, det är så att säga ointressant redan innan det börjat.
men om någon nu känner att det är gott med gammal klumpig sur mjölk eller om någon mot förmodan uppskattar att ha Krister Henriksson i vardagsrummet en söndagsafton så ska ni här få en kort analys av matchen.

Vi har sett de förr, BS inleder starkt. Laget spelar diciplinerat och kreativt med fina anfall och ett stabilt försvar. Målet kommer så välförtjänt ganska tidigt i matchen. Men så händer det som alla nog inners inne visste skulle hända. BS tappar och ledning förbyts till 1 måls underläge. Vad det beror på har jag gett upp att försöka lista ut. Min lekmanna analys är att allt för många spelare blir kvar på fel planhalva samtidigt som motståndarna fyller på med hela laget i anfallet. En dålig kombination vilket allt som oftast leder till att en eller två försvarare står där utan mycket att sätta emot en här av måltörstande motståndare. Vad det bristfälliga hemjobbet beror på låter jag stå obesvarat, men en inte allt för osannolik anledning skulle kunna vara ett allt för stort intag av fet mat och alkohol i kombination med ett dåligt träningsupplägg.
Som plåster på såren får BS så ändå in en kvittering efter en väl placerad straff av Torre "Torsten" "Arvid" Linder i slutskedet.

Om någon fortfarande läser så skulle jag vilja haka på Emils trend med obetydliga rankinglistor över helt obetydliga saker. Så här exklusivt på BS blogg följer nu Topp tre klockan 09.33!

Sveriges roligaste män:
Henrik Dorsin
Robert Gustafsson
David Batra

Sveriges roligaste kvinnor:
   -

Bäst på tv just nu:
Double shot at love
Söndagsparty med Filip & Fredrik
(jag väljer att bara skriva Tisdagar 21.00 SVT  för att inte skämma ut mig allt för mycket)

Vackraste fåglarna:
Berguv
Talgoxe
Sparv

Tack för ordet här får ni tillbaka det!

/ Max


Kommentarer
Postat av: Arvid

hahaha underbart :D, bäst på tv just nu! solklart, double shot at love!! dubbelt bra! jag menar vad mer kan man begära? :P hahah :D

2009-05-10 @ 03:05:33
Postat av: max

två gånger så bra som a shot at love om du frågar mig

2009-05-10 @ 18:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0