Benåda mig gud!

Jag känner redan nu såhär minuterna efter slutsignalen att jag måste få bikta mig inför truppen lagledningen och alla som arbetar kring laget. Det är med en viss bitter eftersmak som jag konstaterar att jag nu presenterat mig i 2009 års skytteliga med två mål i dagens match. Det är till viss del den bittra smaken av att gå misste om en tillsynes solklar hattrick då jag missade lägen som många inte ens om de försökt missa hade lyckats missa....om ni förstår.

Men den bittra eftersmaken jag talar om beror framförallt på att vi idag går misste om ett möjligt två siffrigt resultat på grund av en egoistisk måltörstande,  målkåt och oerhört lös Max. Jag Max isaksson som i en tidigare komentar hävdat att statistik är för de som vill kunna fotboll itne för de som kan spela fotboll visade idag på motsatsen. Statistik spelar roll!(dock inte assist ligan;) ). 
Jag talar då framförallt om läget då en tillsynes rädd motståndarmålvakt backar in i sitt eget mål samtidigt som jag driver bollen längre och längre och längre och längre .... och tillsist går på avslut två meter utanför vänster stolpe, med en sopren Adam till vänster om mig.
Så nu har jag biktat mig och hoppas på välsignelse av mina lagkamrater. då vi är sponsrade av svenska kyrkan hoppas jag gud förlåter oss alla i tider då vi inte presterar på topp, så jag ber till dig allsmäktige herre du som gett mig min själ mina sinnen och mitt blod, förlåt mig denna ädla tonårspojke och lagmedlem i Bollmora Saints FC.
amen.

I övrigt kan jag säga att vi gör en bra match, ÅTERIGEN! vi är inne på vinnarbanan och alla presterar på en jämn hög nivå måste jag säga. sen har vi de där spelarna som utmärker sig lite extra, jag tänker då framförallt på Niklas som briljerar mellan stolparna med ett distinkt målvaktspel. han går ut och bryter ofta perfekt för de framrusande motståndarna.
Och framför han har vi idag jocke som säkrar hemmåt när motståndarna kontrar. Briljant spel idag!
I anfallet är det helt okej, Joel släpper ett par riktigt fina bollar bakåt i banan som jag kanske kunnat förvalta något bättre:P Och för att inte tala om Adis som avslutar kassaskåpssäkert, inga tjong bollar där inte.
Till sist måste jag berömma mig själv för två vackra mål av yttersta Pele klass, kanske kunde jag låtit spelare som Joel ta sig in i målprotokollet också, men shit happens;)

Nu tar vi nästa också!

// Max

Kommentarer
Postat av: Gud

Jag förlåter dig Max Isaksson.







PS. Jag förlåter dig ej för att du glömt nämna knattesektionen! ;)

2009-05-27 @ 19:46:43
Postat av: max

Du måste förstå du anonyma avsändare att knatten på äldre dar gått och blivit senior. Åtminstone rent siffermässigt då hon passerat 18 års gränsen;)



Alltså är knattesektionen nedlagt och den forna knattesektionen tillhör nu seniorsektionen.

2009-05-27 @ 20:04:42
Postat av: Arvid

Självklart är du förlåten max :) vem ska annars missa i bs om inte du? vi andra sätter ju våra chanser ;) hahha not..



Eloge till Adis som tar ledningen i skytteligan, oväntat?



2009-05-27 @ 20:36:04
Postat av: Peter Jihde

Jag vill såhär när det är fotboll på tv och folk undrar varför Ola Venström syns i rutan och inte jag, påminna om att jag leder ett program som ses av 3 dubbelt så många. Jag kanske säljer mig men jag blir rikare än Ola! Nästa år har jag råd att få veta resultatet i CL finalen en vecka innan den spelats!

2009-05-27 @ 21:00:44
Postat av: Emil

Jag tycker inte fd. knattesektionen ska kallas seniorer. Det är ett alldeles för diffust begrepp. Låt oss kalla dem B-laget istället. ;)

2009-05-28 @ 09:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0