BS! Laget där allt går hem!

Hej.
Ni vet säkerligen att BS har fått musikinspelningsmöjligheter och det har höjts röster om att den måste användas i BS namn.
Därför har jag och Max knåpat ihop en låttext:

Tanken är en låt där alla är med och sjunger. lite som "Do they know it´s Christmas" eller "Hockyfeber".

Vers 1.
Sitter ensam hemma i fullständig tristess, när man hör signalen från ett taggnings sms.

Ett glädjerus av stora mått,  en mening livet äntligen fått!

Kamratsällskap på en vardagkväll, förenade i blåa ställ.

Snart så blir det match på grus, kroppen är i glädjerus!


Vers 2.
Fredag, lördag är det match i stan. Men då spelar vi på bortaplan.

BS samba här som på plan, distinkt mot mål när man fått span.

Ingen chans för nervositet, så här gör grabbarna som vet.

Hela gänget ge mig skål, nu firar vi för flera mål!


Refräng.

Du finns i mitt hjärta i varje slag.

För dig går jag upp varje dag.

Du gör mig varm innerst inne,

 du är mitt allt, mitt sjätte sinne.

Laget är jag, och  jag är laget .

och vi är laget med övertaget.

En sång för laget där allt går hem!


Stick 1.
Får du bollen skjut, vad spelar det för roll om den går 5 meter ut.

Tanken var god och det skulle blivit snyggt,

I BS är man hemma, i Bs är det tryggt!


Stick 2.

Ibland kan det va tuffa tag och skrubbsår kan man få,

Men ta en strumpa, linda runt, sen kör man på!

Lika självklart som mjölk och O´boy.

När BS lirar trasa blir det jävligt skoj.


För att undvika "Färsbiffs"-insnöning så väljer vi att lägga upp vårt alster till allmän beskådan så alla kan tycka till.
Sug! /Emil och Maggan

Kommentarer
Postat av: Arvid

HAHAHA härligt :P inte sett så många nödrim sedan jag läste sångtexten till ABC med Anna Bok.... :P



HAHA :P



Nej underbart :D Vi får samla oss någondag och sjunga in denna låt :) vad är det för melodi ni tänkt er?



mvh

Arvid

2009-05-19 @ 20:48:19
Postat av: Emil

Egenkomponerad! Tänk maffigt, men ändå stiltigt! Tänk smalt men ändå brett! Tänk vackert men aldrig tråkigt! Tänk modernt men ändå klassiskt! Tänk BS!

2009-05-19 @ 22:52:56
Postat av: Matte

Haha det här låter ju riktigt bra ;) väntar på att få ta ton! :P

2009-05-20 @ 09:42:19
Postat av: Knatten

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAH!



Kommer aldrig bli bättre ;)Låten är som BS ungefär...dåliga rim och en bra känsla :)

2009-05-20 @ 11:51:19
Postat av: max

såhär dagarna efter att vi komponerade ihop texten ser jag att en del justeringar i rimmen kan göras men annars en god grund till en nästkommande svensktop hit!

2009-05-26 @ 21:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0