låt er icke luras av provokationen

Okej herr talman, här har du den reflektion du eftersökte. Vad är viktigt och vad är nödvändigt, som du så kryptiskt uttryckte det hela.
Viktigt är självfallet att BS vinner matcher, men enligt min mening presterar vi som bäst då vi lever i njutningens tecken. Jag menar, om vi ser tillbaka på våra karriärer och formkurvor, när presterade vi som bäst?
Jag kan enbart tala för mig själv men jag peakade definitivt någonstans under TVF eran. Detta grundar jag på mina idrotts prestationer under denna epok, jag talar om "Stolpe UT", korpen laget som chockade innebandy Sverige och om de heroiska insatser som presterades på Kunskapsskolans Grusplan och för att inte tala om den sexuella ansträngningens inverkan som under denna era introducerades för somliga i laget.
Det var helt enkelt en tid då vardagen präglades av livsnjutning, matglädje och en jävla massa grädde.

Och var är vi idag, jo BS ser idag liksom restan av världen bara mörker och upplever en av historiens största kriser med förlust på förlust, en dalande formkurva på samtliga spelare och ett stort tapp av spelare.
Detta i takt med att styrelsen numera går ut med stränga kost och träningsråd och därmed stjälper snarare än hjälper.
SKÄRPNING Torsten!

Mitt råd är således: Låt herr Linder njuta i sin ensamhet av upp pumpade killar på gymmet så ses vi andra för en bit våffla med grädde och curry.

// max

Kommentarer
Postat av: Torsten

Jag tycker absolut inte att kvaliten har ökat desto mer vi druckit eller desto mindre vi tränat. Isaksson som varken tränar eller äter nyttigt har svarat för ungefär 5 poäng denna säsong. Att jämföra med mig som svarat för 14 poäng som back. Eller så jämför vi mellan Max och Matte för att hitta ytterliggare en skillnad, Mattias tränade inte alls i början av säsongen pga. en efterhängsen sjukdom. Poängen uteblev. På senare tid har Mattias börjat producera poäng på poäng. Max Isaksson står fortfarande still i sin formkurva.

Vi ska inte nämna jämförelsen mellan Max och David, då skulle det inte ens vara rättvist.



Eftersom att vi varit så pass "lösa" med reglerna kring mat och träning har spelarflykten successivt ökat.

Vi står nu vid branten, ska BS-falla ner i seriesystemet eller ska BS göra det som krävs för att vara ett av bottenlagen i Korpen?



mvh

Arvid

2009-02-11 @ 23:02:41
Postat av: max

Du är alltför poäng kåt käre vän. Jag är den i laget som inför match inte tröttat ut mig i onödan på ett testosteronstint gym eller dylikt. Just därför kan jag med min glöd och mina pigga ben trigga igång mina lagkamrater till att prestera och således håva in poäng.

Och ännu en sak som talar för min något ohälsosamare attityd är att historien visar att jag har rätt. Se bara vilka lag som ligger i topp av korpen serierna, och vilka som vunnit genom åren. Allt som oftast består dessa lag av medelålders män med en redig ölmage och liksom jag lever de efter devisen, hata gym.

Min åsikt är att BS är ett korpen lag av högsta rang, just därför måste vi frångå de föråldrade ideal och uppmaningar som idag styr laget.

INGEN TRÄNING, FET MAT, OCH NJUT AV LIVET BARA!

Det är receptet på ett framgångsrikt korpen lag.

//Max

2009-02-12 @ 15:45:27
Postat av: Matte

Frågan är om det max skrev är receptet på en bra korpenspelare eller en bra sjubarns-pappa? ;)

2009-02-15 @ 15:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0