den obligatoriska säsongskrönikan

Nu när innebandyklubban byts ut mot fotbollsskor, när innebandybollen byts ut mot en fotboll och när innebandy förluster ska förbytas till fotbolls triumfer, ja då är det lägligt med en kort sammanfattning av den gångna säsongen.

Innebandy säsongen 08/09 har haft det mesta, tider av segrar och kämparglöd, tider av skador och spelar avhopp för att inte nämna tider då storstjärnorna inte presterat och dragit ner laget i skiten.

D
et första konstaterandet känner vi igen från säsongsinledningen då vi radade upp segrar och länge såg vi ut att vara ett lag för de högre divisionerna. I stort sett alla presterade på topp VARJE MATCH, vi hade funnit en kanonmålvakt i Lundgren och med vinden i ryggen öste segermaskinen BS bara på.
Sen kom så nyåret och med det också en vild nyårsnatt. En natt somliga idag ångrar, en natt som kom att få segermaskinen BS at tappa fart.  Natten ledde till en oturlig(onödig) skada som skulle visa sig vara mycket ödesdiger  och som ända till dags dato plågar storstjärnan från siriusvägen. Då lagkassan i finanskrisens spår hade sinat och då varumärket BS sedan länge sett sina bästa dagar lockades inte heller några nya spelare till klubben och emil såg länge ut att vara oersättlig. Till sist var det en veteran som fick visa vägen. Arvid tog sitt ansvar och ställde sig bakom stolparna, dock kom räddningen försent och tyvär kan vi såhär i efterhand bara konstatera att Emils skada gav säsongen en bitter eftersmak.
Inte nog med detta så  försvann den forne skyttekungen pontus magnusson till Karkskrona för att trä på sig läderstövlar, bege sig ut i skogen och umgås med andra män. prioriterinsmiss från magnusson? avgör själv.
Krisen var helt enkelt total och dessa olyckliga skeenden förvandlade olyckligtvis gulddrömmar till nederlag, vinster till förluster, och en storslagen avslutnignsfest på gondolen till en ynklig avslutningspizza på kaktusen.

Det sista jag nämne var hur storstjärnor inte presterade. Tja, att kalla 25 mål för enbart Ynkligt är väl milt uttryckt. Det är inte alls det vi förväntade oss då kontraktet skrevs och planeringen för säsongen tog sin början. jag väljer att inte kommentera mer i ämnet, de berörda vet nog själva med sig om de presterat eller ej ;)

säsongen kan alltså i kronologisk ordning sammanfattas, ett 2008 med vinster hopp och samba spel förbyts i ett nytt år med en bitter eftersmak av en våldsam nyårsnatt. Problemen förvärras på grund av tveksamma beslut av pojkar som vill leka män.säsongen avslutas med en kaos match där BS avgår med segern, och säsongen räddas från ett total fiasko tack vare en utsökt pizza.

Tack vare en bra inledning av säsongen och en förbannat god avslutningspizza så får ändå säsongen 5 av 5 Toasters, kanonkul!

/Max


Kommentarer
Postat av: TJ

Jag gillar bilden av att hela BS rasar samman samtidigt som jag kraschar in i bomen. Det är som poesi.

2009-02-16 @ 23:26:25
Postat av: Max

Tyvär TJ så är det. skulle BS VD Jesus självt få reda på dina fylleskandaler skulle straffet bli än värre ska jag säga dig ;)

2009-02-16 @ 23:37:00
Postat av: TJ

Nu är du ute på djupt vatten Max-Isak. Du säger att han som ser allt och han som hör allt skulle missat denna betydelsefulla och ödesmättade händelse. Du förnekar honom!

2009-02-16 @ 23:43:12
Postat av: max

Nej herr lundgren men även gud kan fela, han missade denna händelse då gud vid just denna tidpunkt stod på alla fyra och fick analen fylld.

ursäkta mitt grova tilltal men sanningen måste fram

2009-02-16 @ 23:48:12
Postat av: Torsten

hahah :P intressant diskussion som öppnade sig i och med denna exceptionella årskrönika :)



min är på ingående :D

2009-02-17 @ 18:36:39
Postat av: max

Nu har den gått väldigt länge torsten, är den fortfarande på ingående eller?

2009-02-17 @ 23:56:17
Postat av: TJ

Nu har jag gått runt, spänd och förväntansfull i ett halvt dygn i väntan på Arvids reflektion över säsongen. Jag börjar misstänka att den kommer upp samma dag som Max skaffar sig ett akvarium och Porre struntar att kolla literpriset på bensin innan tankning.

2009-02-18 @ 09:49:21
Postat av: TJ

Förresten! Stilpoäng till Maggan som vid väl valda tillfällen valt att börja ett nytt stycke med en FET bokstav. Finns bara ett ord som utrycker hur imponerad jag är: SMÄCKERT!

2009-02-18 @ 10:15:21
Postat av: max

natruligtvis, bakom mina inlägg ligger mycket kärlek och omtanke. det är detaljerna som gör det, så vad säger ni, vilken blir den officiella och vilken blir den innoficiella krönikan 2009;)

2009-02-18 @ 22:05:54
Postat av: TJ

Eftersom Arvid lite pajigt råkat döpa sitt inlägg till "Årskrnika", vilket är otroligt missvisande och Max till den mer korrekta termen "Säsongskrönika" får jag nog hävda att Max krönika kräver epitetet "officiell BS-krönika".

2009-02-18 @ 23:06:26
Postat av: TJ

Efter påhopp och smutskastning mot mig efter min schabbliga felstavning ska jag härmed visa världen att jag visst kan stava till årskrönika: Årskrönika!

2009-02-18 @ 23:16:07
Postat av: max

bra lundgrenkul o se, (tvångstanke: måste skriva sista kommentaren)

2009-02-19 @ 22:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0