På väg utför?

Efter 1 poäng på 4 matcher så är lstämningen i laget inte det bästa som alla förstår. Som medlem i styrelsen, bandyansvarig, och som bandylagkapten i denna fantastiska klubb, så känner jag att det är dags att slå näven i bordet. Det är när det går som tyngst som de riktiga hjältarna ska kliva fram. Kanske inte och göra 4 mål, men att visa vägen för de andra genom motivation och ett jävla-anamma!

Av de som varit med från starten av föreningarna är det inte många som föregår med gott exempel.
Max - Inget gym, ingen löpträning, ingen skottträning
Mattias - Rykten säger att han varit på gymmet (dock svårt att tro), ingen löpträning, ingen skottträning
Emil - Är emellanåt på gymmet, säger att han löptränar (inget resultat hittills iallafall), ingen extra målvaktsträning
Jocke - N/A
Pontus - I lumpen (ryktas om att han har tagit lagkassan och stuckigt till thailand), ingen skottträning
Arvid - Gymmar 4 dagar i veckan, ½ löppass i veckan, övar passningsspel mot väggen i sovrummet

Det är dags att ta tag i detta. Vad säger de övriga spelarna i laget om giganterna inte gör jobbet som krävs? De lär ju inte höja sin nivå utan snarast dras ner i avgrunden.

Det är hög tid att infinna sig på gymmet regelbundet, det är dags att börja dricka protein pulver, det är dags att börja äta fullkornspasta med spenat.

Noterat:
- Emils mamma Lissy är mer på gymmet än han själv
- Ryktas om att hon tar mer i bänkpress också
- Mattias nya taktik för att slippa gymma är redan genomskådad "Jag gymmade tidigare"-fungerar inte längre tyvär..
- Pontus letar febrilt efter fans till BS-hooligans
- Arvid växer fortfarande
- Max har gått upp i vikt (och muskler är det inte)
- Knattesektionens avstängning hävdes imorse pga snöovädret i centrala London
- Inga värvningar/försäljningar skedde innan transfer-deadlinen gick ut

- Niklas har fortfarande inte varit på systemet :O
- Under blogg-galan på Nalen igårkväll vann bollmorasaints.blogg.se pris i kategorierna, bästa livsstilsblogg, bästa modebloggen samt Hederspriset (länk finns här)

mvh
Arvid

Kommentarer
Postat av: TJ

Hörde att Porre visst kör skotträning. Var det AK5 han körde med? Tror det.



Sen vill jag inflika att proteinpulver uppenbart skadar förmågan att stava korrekt. "Protein pulver" Torre. Inte OK på den här bloggen om vi ska vinna svenska akademins bloggpris.



Tycker även att alla dessa "noterat" är helt underbara!

2009-02-03 @ 23:08:02
Postat av: Anonym

nja vittnen säger sig ha sett porre med en tillsynes avklädd thaiändska så sent som i förra veckan..och vad hände med domarpengarna....de står allts klart att porre inte har helt rent mjöl i påsen.



Vad det gäller min viktuppgång har jag ingen kommentar. Jag har gömt undan vågen och lever livet, så länge jag tar mig ur lägenheten utan lyftkran ska jag nog platsa i BS.



Nu kokar Fullkornspastan, måste dra.



// Max

2009-02-03 @ 23:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0