Ta er i matchtröjskragen!

Jag skulle vilja ta tillfället i akt att säga ett par sanningens ord. Medan Arvid och Mattias roar sig på gymet gör jag grovjobbet med att hålla den här bloggen vid liv och ge den ett vettigt innehåll.

Skämmes BS-are!!!

Jag ska gå rakt på sak. Vad händer med Bollmora Saints gubbar!? Vad har BS-andaon tagit vägen? Det var som sagt avslutning i söndags/igår och efter en lysande batalj (för det var det verkligen! Go David!) gick BS hem med sina första 2-poängare sen Jesus gick i körskola.
Lagmoralen var på topp. Vi hade en liten, "en för alla, alla för en" känsla i omklädningsrummet. En tryckt spänning mellan lagen i omklädningsrummet efter en mycket hård match, men vi visste att BS aldrig skulle backat undan.

Dock mitt herrskap känner jag mig en smula sviken. Av uppskattningsvis 10 BS-are som spelat i klubben under året var det bara fyra pers som käkade den årliga avslutningspizzan! Denna kärntrupp bestående av Max, Matte, Arvid och Emil (av någon märklig tillfällighet de människor som läser och skriver denna blogg) håller kvar vid BS-traditioner.

Folk som säger att man traditioner och vanor är löjliga och uråldigt är farliga. Då kan vi göra oss av med julen lika gärna. (Vilket gör att inte Anna Book inte får några skivor  sålda och dör ut som artist... eller vänta det har hon kanske redan gjort.. aja). Vi kan göra oss av med riksdagsval som hålls vart fjärde år. Säg hej då till fotbolls VM och Beck på söndagskvällarna. Helt enkelt en massa obehagliga saker kommer hända.

Kan en pizza göra så stor skillnad!? Ja! Pizza kan flytta berg!

Så efter fotbollssäsongen skall det vara bättring! Annars hälsar vi Sverige in i en tidsepok utan demokrati, kvalitetsunderhållning och tabloidkändisar!!

GRRRR!!!

/TJ

Kommentarer
Postat av: Knatten

Jag läse bloggen :O dåligt att säga att ni bara är fyra :( (jag är som det 6 sinnet ;) )

2009-02-16 @ 20:29:54
Postat av: max

Men åt du pizza då knatten? Nä precis så tig kvinna!

2009-02-16 @ 22:07:25
Postat av: Torsten

Det är vi eldsjälar som visar vart skåpet skall stå.

Hoppas på en bättring från samtliga som inte var på middagen..

2009-02-16 @ 22:50:52
Postat av: Matte

Tur att det finns några som håller BS-vid liv iaf ;)

2009-02-17 @ 09:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0