Perspektiv?

Jag tänkte skriva något roligt om helgen nu när man fått tid att tänka på vad det egentligen var som hände. Men vad betyder egentligen perspektiv?
Enligt Språkrådets Institut-språk och folkminnen betyder ordet "((sätt att få fram) djupverkan i bilder (bildligt "utblick, överblick")" och exempel på detta är
"* få perspektiv på ett problem
* i ett större perspektiv
* ett internationellt perspektiv "


medans Wikipedia säger att
"Perspektiv är inom konst, arkitektur ett system för att avbilda tredimensionell objekt på ett tvådimensionellt bildplan."

Hur som helst, jag tänkte prata lite om helgen, nu när man har fått lite "perspektiv" på händelserna (samtliga antaganden, påståenden och åsikter är tagna utifrån mitt "perspektiv" så att säga).

Fredagen var fan inte rolig. Vissa utav oss var dö seriösa med uppladdningen och stannade hemma hela kvällen "bara" för att vara på top till söndagens match. Tydligen var jag den enda i Bollmora Saints som gjorde det, men samtliga spelarna i Handsome Devils gjorde mig sällskap (vi lanade Tibia hela natten(obs! ironi).

Tidigt på lördagmorgonen fick jag dock höra att flertalet spelare hade förtärt alkohol och jag bestämde mig snabbt för att hämnas "får dom så får jag". Så innan klockan var slagen 14:00 var jag rund under fötterna och ragglade hem från Kista med en full Systemet-påse i handen. Väl hemma så fortsatte festen.
Vid 7 snåret var det dags gå på efterfest. Joakim Åkerlund (gammal stjärna i det klassiska 07-laget) hade 20-årsfest och Pontus Magnusson (BS-legend) hade turen att fylla år på samma dag.
Festen var likt en söndagsmorgon, fylld av förväntan. Och visst infriades förväntningarna. Allting som kunde hända hände, både på gott och ont.

Söndagen var ett helvete. Upp tidigt för att ja, göra vad? Jo gå till bussen..
Därefter den sedvanliga djävulska väntan på att få kliva in på planen med publiken i ryggen. Denna söndag var dock inte väntan särskillt djävulskt, utan mer en hunger efter att få det hela överstökat så att man fick gå hem och lägga sig i soffan framför lite La Liga (som förövrigt går varje söndag eftermiddag på TV4-sport, rekommenderas starkt!).

Matchen gick som förväntat.. Den genomsnittliga promillehalten låg fortfarande över ett när startfemman entrade planen.
Handsome Devils kasserade in två poäng i nyktert tillstånd utan att övertyga, övertygade gjorde egentligen ingen på planen, och där lämnar jag kommentarerna av domarinsatsen. Först förlusten någonsin mot Handsome Devils var på hemvägen inte särskillt svår att svälja, dels eftersom att magen gjorde revolt men också för att den kom mot ett råtaggat lag mot ett lag utan en uns av gnista.

Resten av söndagen flöt på och avslutades alldeles för sent i en skön säng.

Noterat festspecial!
- Pontus drog först utav alla, wtf? Vad får de egentligen lära sig i lumpen...
- Bara en kanske två kan skåla i bs, resten vågar inte höja rösten..
- Gymmet på söndagen var inte ett alternativ
- Boxerkort och dylikt skall gömmas innan fest, annars går det som det går...
- Alkohol försvinner för fort för att det ska vara av naturliga orsaker, måste vara magi
- Max kunde ha kört hela kvällen, tyvär hade han ingen bil
- Emil gillar statoil
- Matte fick till det! Grattis!
- Alexandra fick till det! "Gratis?"


mvh
Arvid

Kommentarer
Postat av: Matte

Bra reflektion av helgens festligheter! Ja man undrade faktiskt om Porre ens var där, kanske bara var en synvilla?



YES! äntligen fick jag till det ;)

2009-02-10 @ 00:47:56
Postat av: Alexandra

Yes! jag fick till det, o gratis var de också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-02-10 @ 15:20:31
Postat av: Emil

Jag tycker vi ska passa oss för att hänga ut folk i den här bloggen om vi inte är 100% säkra på att det vi säger stämmer. Vad jag fått höra så har inget oanständigt gjorts, ni som hängt med vet vad jag talar om. Ville bara säga det.

2009-02-10 @ 16:08:59
Postat av: Torsten

Jag skulle med all sannolikhet vilja säga att det stämmer, bevisen är som sagt ganska starka. Men Emil har en poäng, och poängen är att allt som står i denna blogg (likaså alla andra bloggar) skall tas med en nypa salt..

2009-02-10 @ 17:59:00
Postat av: max

Noteringarna är som vanligt klockrena och fulländade. I frågan om att hänga ut eller icke hänga ut måste jag till stor del hålla med Skribent torsten. Bevisen är onekligen rätt starka, dock vill jag poängtera tvivelaktigheten kring dessa "starka bevis" då ögonvittnena var aningen överförfriskade;)

dock tveksam på om Mattias verkligen fick till det, vem skulle han gjort det med:S ?

2009-02-10 @ 18:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0