Årskrönikan!

Ja då var det äntligen dags att skriva sin årskrönika. Jag har suttit och läst inläggen på bloggen för att minnas tillbaka på säsongen som har varit.

Det var säsongen som började med ideel vinster. Hoppet om avancemang levde och lagets scoutansvariga hade lyckats med de värvningar som de gjort. Med ett lukruativt kontrakt lyckades de värva David Abrahamsson från Hammarby Innebandy till FC Bollmora Saints. David effekten gick inte att ta miste på under säsongen, om David spelade så var det i stort sett lika med vinst. I takt med att BS lagkassa tömdes, fylldes Davids målkonto (som student är man nästan glad att David bara var med på hälften av matcherna).

Säsongens avslutning var inte alls varit lika glimrande som starten. Efter det att hälften av matcherna var spelade låg Bollmora Saints trea. Lagets formkurva dalade tyvär och hjältarna från Tyresö slutade på en hedersam femteplats. En intressant teori som dök upp under avslutningsbanketten är att Bollmora Saints medvetet eller omedvetet slutat att prestera på grund av oviljan att avancera i seriesystemet (jag låter spekulationerna fortsätta i kommentarfältet).

Det är fler spelare än David som utmärkt sig denna säsong. Arvid har gjort hela 12 assistpoäng och är överlägsen vinnare i assistligan trots det att han tagit på sig ansvaret och hoppat in i mål när Emil klumpigt dragit på sig en skada under nyårsnattens senare timmar.

Andra spelare som också presterat utöver det vanliga trots att de inte vunnit varken assistligan eller skytteligan ska också få lite uppskattning i denna årskrönika.
Alex har varit en stomme i anfallsspelet och presterat match efter match. Tyvär har han haft samma problem som resten av laget i avslutningsfasen. Antingen var det en motståndarklubba ivägen eller så var det stolpen som inte kunde låta bli att stå ivägen.
Emil har dominerat i kassen och kanske var Emils frånvaro en bidragnde orsak till att laget föll ihop.


Skytteligan
25 - David
9 - Alexander
7 - Matte
4 - Henke
3 - Max
2 - Arvid
1 - Porre, Christoffer, Claes

Assistligan
12 - Arvid
6 - David
4 - Max, Niklas, Matte, Alex
2 - Henke
1 - Pontus, Emil, Micke

Poängligan

31 - David
14 - Arvid
13 - Alex
11 - Matte
7 - Max
6 - Henke
4 - Niklas
2 - Pontus
1 - Emil, Micke, Christoffer, Claes

För första gången i BS historia vinner en person poängligan med två gånger så mycket poäng än med tvåan.

Säsongen som vi har bakom oss har innehållit det mesta, allt från slagsmål till utklassningar. Här kommer ett par noteringar.

Noterat
- Emil lyckas alltid göra sig illa i benen
- Max har inte fått ett enda personligt straff denna säsong!
- Niklas firade sin 20-årsdag genom att ge bollen till motståndarna
- Arvid växer fortfarande
- Pontus dåliga poängskörd var anledningen till att han fick gå
- Tjuvträningen räckte in för att Matte skulle komma top-3 i Poängligan
- Claes gjorde inte ett enda byte under sin comeback
- Det går rykten om att vissa spelare i Bollmora Saints inte vågar visa sig nakna i bastun
- Det går rykten om att Max och Emil är påväg att bli tillsammans igen
- Till och med AndraAvenyn är bättre än årets domarinsatser
- David gjordeen hyffsad säsong
- Det senaste (tidigaste?) "TAGGA BS" smset som någonsin skickats, skickades 06:43.



Nu ser vi fram emot fotbollssäsongen. TAGGA BS!

mvh
Arvid

Kommentarer
Postat av: TJ

Mycket underhållande läsning. Hurvida jag och Max ska inleda ännu ett förhållande vill jag vänta med att komentera. Max (eller Gullesnuttan som jag kallar honom)och jag kommer att göra ett gemensamt uttalande i frågan senare i veckan. Dock kan jag bara säga att oddsen inte ser bra ut för Max del då jag sett att han fortfarande SMS-ar med Günther som var själva orsaken till vårt uppbrott under 2004.

2009-02-18 @ 13:45:26
Postat av: max

intressanta noteringar, förresten såg jag matte uppe 05.47 imorse då han stod o sparkade boll mot garagedörren. spännande att se vad smygträningen ger för resultat i fotbollen.

även spännande att se att herr linder än en gång visar sig från den sida där man är van att se han då han lyfter fram David och självfallet sig själv som de två utropstecknen;)ett självkritiskt inlägg av torsten är ungefär lika sannolik som att gud finns, att arvid gör det är dock ganska sannolikt:D

// max

2009-02-18 @ 22:03:11
Postat av: Torsten

Jag hoppas verkligen att han Mattias smygträning ger resultat, för att förra säsongen var ju inte den bästa av han.



Självklart måste jag ge kredit till skytteliga och till assistligavinnaren. Jag menar som back är det faktiskt bra att göra 12 assist på en säsong (med tre matcher i ståendes i mål). Och eftersom ingen annan lyfter fram denna offantliga prestation så känner jag mig tvingad till att göra det. Det är de som presterat under säsongen som bör lyftas fram och inte de som dolt sig under ytan utan att våga komma upp i den kalla luften för att skina.



;) (A)

2009-02-18 @ 23:14:19
Postat av: Anonym

Om vi nu ska lyfta fram ordet perspektiv igen så är det utifrån mitt perspektiv inte poängen och framgångarna på planen som avgör om man blir en gigant. jag vill dra paralellen till anna book, vad har hon gjort för musiksverige? Jo en halvkass låt om alfabetet, men visst är hon en gigant. i mer än en bemärkelse! Du ska alltså ha DET. mer fett och mindre träning gör dig till ens tjärna, inte att man någon gång då och då petar ett frislag till david som gör mål;)

2009-02-18 @ 23:27:09
Postat av: TJ

"en halvkass låt om alfabet" var väl ändå dagens underdrift?!

2009-02-19 @ 10:55:58
Postat av: max

haha vad är de mer då? är ju ingen bra låt, och definitivt ingen bra text

2009-02-19 @ 15:19:00
Postat av: Torsten

Timmen är slagen

Nu slutar vi för dagen

Går hem till mig

Jag ska förhöra dig

Wouh wouhh



(ref)

ABC – Du är i mina tankar

CDE – Mitt hjärta det bankar

EFG – Du får mig allt för lätt ur balans

(ref)

ABC – Du är i mina tankar

CDE – Mitt hjärta det bankar

EFG – Du ger mig ingen ärlig chans



Du är den bästa i hela klassen

I biologi

Du läser på till och med på rasten

Om kärlekens kemi



Du är inte som alla andra, uuhh

Du är min första kärlek

Du är alla tjejernas dröm



Mattematik

Tillsammans är vi två

Som ljuv musik

Do re mi fa so la

La di daa



(ref)



Känner någonting, ja det händer nånting

Det är någonting som brinner i mig

Kärleken vaknar, åh vad jag saknar

Känslan att hålla i dig

I dig



Biologi

I kärlekens magi

Din melodi

I kväll så är jag fri

Wouh woouhh



(ref)



(ref)



ABC – Du ger mig ingen ärligt chans



// är texten inte underbar? svår att inte ryckas med ;) ^^

2009-02-19 @ 21:24:12
Postat av: max

Nödrim all the way skulle jag nästan vilja påstå.

summa sumarrum, anna book är en STOR person, ingen stor artist!



2009-02-19 @ 22:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0