Bara för ni tjatade

Efter en dag som denna sitter nog många ute i landet  och förväntar sig en skarp analys av dagens match där BS hyllas till skyarna.
Men nja, det här inlägget kommer rikta sig mer mot föreningen i stort och vilka framtidsvisioner vi har.
Jag menar, BS har tagit sig upp i den övre halvan av tabellen, laget spelar som aldrig förr och jag skulle vilja säga att BS har gått in i en ny era.
Det är ett BS som efter otaliga motgångar i såväl fotboll som innebandy nu äntligen fått tillbaka sin tro på idrotten.
I och med detta är det dags att ta klivet, från att vara Kyrkans Lakejer och ta ett steg in i framtiden. Kyrkan har sedan länge spelat ut sin roll i BS och det är dags att BS tar sig tillbaka till sina rötter.
Därför har jag som ordförande ett antal åtgärder som jag vill att ni alla tar del av. fundera igenom dessa, begrunda ideerna, bolla de fram och tillbaka inom familjen och se vilka konskevenser de skulle få och kom fram till en slutgiltig ståndpunkt i frågorna som följer.
Det som skall begrundas är huruvida BS skall genomföra ett namnbyte, De namnförslag som hitintills kommit till min känndeom är

BK Bolltroll
Bolltrollet BK
KUK

Det andra förslaget är Huruvida BS i och med ett eventuellt namnbyte och skall byta matchdräkt. Detta kommer naturligtvis innebära en viss kostnad men Emil har yttrat ett visst intresse för att gå in med ett par tusenlappar i föreningen som ett tack för det förtroende han fått i målet denna säsong.

Sen har vi naturligtvis huvudfrågan, den fråga som inte lämnar någon oberörd och som med största sannolikhet lär bli en nyckelfråga i valet 2010. Davids vara eller icke vara i det nya framgångsrika Bollmora Saints.

Ta nu och fundera igenom ovanstående förslag och njut av helgens sista timma innan vi går in i dimman ännu en vecka.
Tack för ordet/ Max

Kommentarer
Postat av: Emil

Jag vill föst tacka för ett lysande inlägg. Sen vill jag bara dementera att jag skulle lägga ut pengar för att jag får förtroende att stå i mål. Det är ingenting jag betalar för utan det är i grund och botten bara ett vadslag mellan mig och polaren Bert Karlsson. Hur som hellst, så lägger jag gärna ett par tusen ( läs vilkoren) för ett nytt matchställ. Jag tycker att alla namnförslag hittils har varit kreativa och samtliga haft vad vi kallar "BS-känsalan". Men varför är då ett namnbyte befogat kan man då fråga sig? Är det inte dumt att byta namn när Bollmora Saints äntligen blivit ett klubbnamn som var tyresöbo känner till. Jo mina vänner och beundrare... Ända sedan vi skrev på ett sponsorkontrakt med vår huvudsponsor, Svenska Kyrkan, har kyrkan präglat och genomsyrat klubben i allts. Genom det smått religösa namnet, till antalet människor som kommer ner på matchen (11 fotbollspelare + Gusten= 12. Tänk lärjungar) till de färger som syns i vårt vapen (rött och vitt, färger som finns med i kyrkårets färger och som står för glädje och renhet samt blod och kamp). Efter långvariga diskutioner med kyrkan, där vi bett om nya medel för att utveckla klubben, har vi inte kommit till någon lösning. Därför är det dags att sätta ner foten och slå oss fria och sluta agera reklampelare. Varumärket BS står vid ravinens kant. Kan det finnas en lösning?



Pengar till matchställ utbetalas endast om jag lyckas få min nuvarande arbetsgivare att gå med på ett generöst sponsoravtal. Förhandlingarna påbörjas inom kort om ett nytt namnförslag röstas igenom med minst 51% majoritet.



//Emil

2008-12-01 @ 00:09:33
Postat av: Bear Beer

Långa namn är extra roliga. Ta t.ex. "Vem-fan-drack-upp-min-öl?!". Om vi säger att Phèlix som spelar i "Vem-fan-drack-upp-min-öl?!" gör mål måste kommentatorn ropa: '"Vem-fan-drack-upp-min-öl?!" står för kanske säsongens prestation när deras stjärnskott Phèlix gör ett noll på volley - årets mål! "Vem-fan-drack-upp-min-öl?!" har nu tagit ett till synes järnhårt grepp om detta mästerskap!'

2008-12-01 @ 03:08:09
Postat av: Matte

KUK - killar utan kalsonger

KUK - killarnas ungdoms-klubb ?



;)

2008-12-01 @ 09:57:17
Postat av: max

jag ifrågastätter varför KUK nödvändigtvis måste stå för något, låt det vara en hyllning till det manliga könsorganet och sök inte en djupare mening i namnet tack!

2008-12-01 @ 21:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0