Börja prestera David!

Så var det då dags för mig att göra entre i BS bloggen. Det är en ära att få ta vid efter att emil styrt skutan med god hand och gett Bloggen en fantastisk start!
Jag vill i mitt första inlägg fokusera på storstjärnan David som innan säsongen blev hyllad som den efterlängtade messias som med sina inhopp skulle ta BS på sina vingar och lyfta laget till den tabellpostion där vi allra helst vill se dom.  
Men ack så fel vi hade. David har inte alls uppfyllt de krav vi hade. 14 mål, vad är det? det är väl knappst något Niklas Jihde skulle stoltsera med och då David enligt min mening bär samma ansvar i BS som jihde gör i gnaget så ska inte heller David var nöjd.
Och inte nog med detta så drar vår "storstjärna" på sig en 10 minuters utvisning i sin debut efter att ha använt ett MYCKET ovårdat språk gentemot domaren. Orden "det är korpen, jag förstår" är ord som BS fullständigt fördömmer. dessa ord skall inte få yttras på planen och därav var utvisningen självfallet befogad enligt min mening. Nu vann vi som tur var matchen efter ett föredömligt agerande av resten av laget men att storsstjärnan använder ett sådant språkbruk på planen är naturligtvis oförlåtligt.

Sammanfattningsvis vill jag bara uppmana David att börja prestera om han vill behålla sin plats i laget, det börjar bli tight om platserna i truppen och det är dags att visa vad du går för!

Kommentarer
Postat av: Arvid, Bandyansvarig

Instämmer helt. Efter nyår går alla kontrakt ut förutom emils, (det kontraktet funderar vi förövrigt på att köpa oss loss ifrån), the point is, alla sitter löst men david borde verkligen ta sig en funderare. 14 mål på 5 matcher är inget att skryta med. BS har förlorat två poäng utav 10 med david på planen. Otroligt! Kraven är högre i BS. Röster har höjts på styrelsemöten och supportrarna har krävt aktion.



Men vi i styrelsen står upp för våra spelare. Kontraktet gäller och david ska spela vidare trots lite knackiga resultat. Första säsongen behöver inte alltid vara den bästa. Porres andra säsong var grym med 14 mål på 17 matcher och Charlie Davies med 10. Det finns många exempel med spelare som lyckats efter ett lite avvaktande första år.



Viktigaste just nu är att vi i klubben står enade. Och samlar oss för slutstriden i divison 3 nordsödra tyresö.



Tagga bs!

2008-11-28 @ 19:52:14
Postat av: ordförande

hej david är efter ett enhälligt beslut avstängd två matcher

2008-11-28 @ 22:09:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0