Mittwoch kartoffeln... mittagessen, geburKstag! Heute!

Onsdag kväll och mer än hälften av arbetsveckan är avklarad. En arbetsvecka som egentligen bara är en enda lång transportsträcka fram till helgen, och då främst söndagarna. Söndagarna, då man vaknar dåsig och bakis men sedan försetts i ett tillstånd av total fokusering och sinnesnärvaro. Trots en huvudvärk som påminner om gårdagens otaliga bira och ett illamående som får dig att fundera på om du fyllekäka rå bacon. All ångest inför kommande måndagen förträngs och eventuella hobbys som WoW, hockeyspel eller flickvän läggs åt sidan.

Nu, när det är långt tills nästa match finns det tid för att begrunda och utvärdera. Spelade jag mitt yttersta i senaste matchen eller finns det rum för förbättring. Om man är ruggigt ospontan kan det vara dags att börja slipa på bra ämnen att ta upp i bastun också. Hur som helst kände jag och Max att våra kroppar var aningen slitna och våra sinnen trötta och att rehabilitering nu var på sin plats. I Max fall var ömkan befogat efter ett 11-timmars pass på Bring. I mitt fall, med arbete innomhus, skön stol och en kaffemaskin som man kan rulla till med stolen är det mer tveksamt.
Men ljusterapin på SolaKuken ska förhoppningsvis ge resultat på söndag.

Nu taggar vi till och kör för helg!
//TJ

Kommentarer
Postat av: Torsten

Hahah klockrent :) själv har man så jobbiga dagar att man knappt orkar med.. Gick upp 12:00 idag :O fan det gjorde ont i varenda del av kroppen ;), fast kom hem precis 21:45 så det jämnar väl ut sig..



Nu undrar man vad som händer i helgen :)?



mvh

Torsten

2008-12-03 @ 22:01:30
Postat av: Emil

Varje måndag lovar jag mig själv att jag ska ta en lugn, vit, avslappnande helg, för att i alla fall när det väl är fredag, svika mitt månadgslöfte och festa. Känner för att göra samma sak den här helgen.

2008-12-03 @ 22:46:52
Postat av: Matte

Haha, skönt inlägg. Det jag gillar bäst är dock den otroligt passande rubriken speciellt ord nummer 4 stavat med K, ger sköna minnen ;)

2008-12-03 @ 22:56:39
Postat av: elsa

efter att ha läst er mycket underhållande blogg växer min önskan mer och mer om att en dag få skåda en av era matcher live :)

2008-12-04 @ 16:28:54
Postat av: max

kan inte annat än instämma, och till er som är sugna på att se en match live kan jag rekommendera söndagens match då det finns rimliga möjligheter att få se ett nyktert BS på topp!

2008-12-04 @ 22:27:31
Postat av: Emil

Skynda er innan platserna tar slut. Förboka i Rackethallen!

2008-12-04 @ 22:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0