Halva vägen kvar!

Ja då var det återigen dags att göra en "halva vägen kvar"-krönika. Det är den tredje säsongen för Bollmora Saints i tyresökorpens innebandy serier och den har innehållt det mesta såhär långt. Svängiga matcher, snygga mål av både utespelare och målvakt, genanta utvisningar och löjliga domslut. Säsongen har levt upp till allas förväntningar såhär långt, både fans, styrelsens och spelarnas men det finns massor kvar att uträtta. Men låt oss först se vad som har skett.

Kwalitel 1 - 6 Bollmora Saints (14:15, 28/9-08)
Säsongsinledningen är alltid lite extra nervös trots den massiva erfarenhet som finns inom föreningen. Segern var tillslut ganska självklar och brödgängen Kwalitel fick återvända hem utan poäng såsom de brukar. I BS var det desto muntrare och det var redan snack om avancemang.

Gräddans IK 5 - 4 Bollmora Saints (13:05, 5/10-08)
Efter en jämn match mellen David och Gräddans IK så slutade det tillslut tvärt emot legenden. Goliat slog David. Gräddans IK övertygade och kommer att bli en av de tuffaste konkurrenterna detta år.

Bollmora Saints 0 - 4 Slipstvång (16:00, 26/10-08)

15 minuter in i matchen sprack det. Utan avbytare och utan den riktiga glädjen så kunde de tappra själar som tagit sig ner till match inte längre stå emot. Slipstvång gjorde det man skulle mot ett decimerat lag som trots den sena matchstarten fortfarande hade en promille som snittade på 1,31.

Bottennapp 5 - 1 Bollmora Saints (14:05, 2/11-08)
Drömmarna om avancemang grusades och hoppet släktes. Snacket började gå i bastun och om denna katastrof skulle upprepa sig skulle huvuden få rulla. Styrelsen satt i en väldigt prikär situation, stanna eller gå, lyckas eller misslyckas, spruta eller inte spruta. Bollmora Saints behövde ett mirakel.

Bollmora Saints 4 - 1 Qwa Qwa United (10:45, 9/11-08)
Miraklet kom. Efter tre raka förluster, och ett par mål av David så lyckades vi tillslut få ordning på skeppet. Segern gav arbetsro och spelarna fick ett lyft, tron på att iallafall stanna kvar i serien väcktes och med det den så självklara BS-andan.

Spartak Sthlm 4 - 6 Bollmora Saints (17:45, 16/11-08)

Derbyvinst! Matchen var jämn men BS var det klart bättre laget på det hela taget. Inte ens Emils snygga reducering kunde hjälpa de 300 spartanerna. BS sju spelare stod emot anfallsvåg efter anfallsvåg och slog tillbaka med härföraren David i spetsen. Mattias Olofssons form började sakta men säkert få en stigande kurva och hans forna form började glimta till då och då.

Bollmora Saints 2 - 1 Handsome Devils (15:25, 23/11-08)
Den förmodade promenad segern blev tillslut till ett kvävt nödrop. Spelarnas besvikna miner över att ha svikit fansen på det lovade målkalaset som utlovats gick inte att ta miste på. Trots vinst så krävs det mer av ett lag som Bollmora Saints.

Bollmora Saints 6 - 1 Bottennapp Mix (13:05, 30/11-08)

BS gick in från första minuten och visade vilket lag som skulle få med sig två poäng från denna sista novemberdag. Segern var lika självklar som att Tommie satt på läktarn och hejade.


Säsongen började katastrofalt, 3 förluster på fyra matcher är inte vad sponsorer, spelare, fans eller styrelsen hade räknat med. Trots denna enorma svacka lyckades BS klättra upp ur denna avgrund. Och just nu ser det väldigt ljust ut.




Målproduktionen har det inte varit något fel på under säsongen och här har vi en sammanställning av assist, mål och poängligan halvvägs in i serien.

Poängligan:
17 poäng - David
11 poäng - Arvid
5 poäng - Max, Alexander och Matte
4 poäng - Henke
3 poäng - Niklas
2 poäng - Pontus
1 poäng - Emil, Christoffer

Målligan:
14 mål - David
4 mål - Henke, Alexander
3 mål - Matte
2 mål - Arvid
1 mål - Max, Pontus och Christoffer

Assistligan:
9 assist - Arvid
4 assist - Max
3 assist - David, Niklas
2 assist - Matte
1 assist - Pontus, Alexander och Emil



Nu när halva serien är spelad så är också dags att blicka framåt. Med David avstängd 4 matcher så kan det bli svårt att upprätthålla samma målfabrikation. Men det finns fortfarande giganter som väntar på att vakna till ordentligt från den djupa dvala de befinner sig i. Mattias Olofsson har enbart gjort 3 mål hittills och illern Max Isaksson har bara lyckats peta in ett. Efter diverse konversationer med supportergrupperingarna, BS-yngre och BS-hooligans, så känner jag att hoppet om uppflyttning har tänts. De tror på oss och de kommer att göra allt för att vi ska lyckas med det. Målet med säsongen var övre halvan och det ser väldigt ljust ut nu. Men att ta ut segern i förskott vore som att göra en Emil och kasta bollen i eget mål. Jag ser med tillförsikt fram emot de sista åtta matcherna men hoppet om avancemang lever i allra högsta grad.


Säsongens:
+

Emils målvaktsspel - Grabben har verkligen övertygat. Han blandar och ger som vanligt men i år verkar det vara storspel i de viktiga matcherna.
Glöden - Aldrig har så många spelare jobbat hem. Kanske är en inbillning eller bara det faktum att Claes inte längre finns med, men jag tycker mig se en glöd och en vilja som tidigare inte funnits.
Tommie! - Är det en ny Gusten vi ser? Alltid närvarande och humöret är alltid på topp. Stort +.

-
14 mål/5 matcher - Dags att börja producera David....
Joakim Åkerlunds matchnärvaro - Man hade verkligen kunnat tro att en BS legend skulle finnas vid rinksidan varje match då han inte kan delta. Men kudden verkar betyda mer kärlek för denna pojkvasker. Ta och tvätta tasken och ryck upp dig.
Vad är klockan? - De ständigt sena ankomsterna. Oacceptabelt.

!
Emils mål i egen kasse, redan en klassiker...
Davids snack på domaren.... "Domarna jag förstår, det är korpen".
Mattias tjuvträning, vi vet nog vad du sysslar med...
Pontus skrik i bastun, alltid lika skönt att höra =).
Isakssons A-Ö, hur man irriterar en domare på 2 minuter...
Assistkungens A-Ö, hur vinner man assistligan. PASSA DAVID!
Bakisbandy, alltid lika kul =)

Det var min halvvägskrönika. Har jag missat något? Skriv en kommentar =).

mvh
Torsten

Kommentarer
Postat av: BS-yngre

Vill bara komentera att matte vart sjuk halva säsongen (kan va därför bollarna i nätet är lite frånvarande). Ett stort framsteg för er grabbar att ligga i toppen av tabelen, men vill även påpeka att det är dåligt gjort av torre att kalla denna supportergrupp BS-yngre när det är sen länge namngivet BS-knattegrupp...ps. på söndag står jag sovande vid er sida ;)

2008-12-01 @ 18:02:06
Postat av: Matte

Haha, mycket uppskattat halvsäsongs-rapport, riktigt underhållande ;)

2008-12-01 @ 19:23:26
Postat av: Max

En bra och innehållsrik analys måste jag säga. Mycket kritik mot Mattias O vilket självfallet är befogat;)

När drar U-18 laget igång sin säsong btw?

2008-12-01 @ 21:04:15
Postat av: Assistkungen

Väldigt genomgående halvsäsongs-raport! Denna raport ger oss endast mer mod och styrka att fortsätta vidare mot slutspelet. TAGGA BS!

PS. Vad har hänt med "POWER! DE E NICE!" ?

2008-12-01 @ 21:18:38
URL: http://yourmotherisafather.blogg.se/
Postat av: Torsten

U-18 har fortfarande en del ekonomiska problem men dessa problem förväntas lösas till årskiftet 2009-10 då vi har en del nya fräscha sponsoravtal på g.



inget annat än sanningen har förmedlats i inlägget så om mattias får mycket kritik så är den befogad.



/torsten

2008-12-01 @ 21:21:50
Postat av: BS-yngre

För att besvara herr Isakssons fråga så har U-18 laget lagt ner och endast riktagt in sig på supporterskap./MVH styrelsen i BS-yngre(BS-knatteliga)

2008-12-01 @ 21:26:35
Postat av: max

Jasså så torsten står som talesman även för knattesektionen, intressant hur han kan representera både senior och junior laget;)

2008-12-01 @ 21:32:28
Postat av: Claire

hahah vilka lirare =)

2008-12-01 @ 21:42:27
Postat av: Emil

Lysande sammanställning av det nuvarande läget i klubben samt klubbens framtid. Skulle vilja lägga till en parantes i sammanhanget. Det har uttryckts stor oro för hur det ska bli med målproduktionen och spelet framåt utan playmakern Porre på planen när han drar in i lumpen om ett tag. Porre som under senaste matchen, och även kommande, kommer befinna sig på rehab i Thailand, behöver dock inte känna att han sviker laget. Hans sinne för spelet tycks ha spridit sig som herpes i laget, och i senaste matchen var klapp-klapp spelet i sanning bländande. Jag vill också tillägga att Björns medverkan under förra säsongens spel enbart tycks ha dragit ner BS i seriens lägre regioner. Jämför bara med årets säsong då Björn ej är med, så har vi klara bevis för det. Gjorde vi i ledningen fel som inte satte Björn i målet då? Lätt att säga med facit i hand.

2008-12-02 @ 14:54:08
Postat av: Torsten

Jag funderade på att nämna Pontus M. bortfall nu till årskiftet men valde att förbi se detta.



Och en mycket intressant iaktagelse du gjorde med Björns spel i laget. Om mina underättelser stämmer så har Sharks en nedåtgående trend på sistone då björn varit med.



mvh

/torsten

2008-12-02 @ 16:46:15
Postat av: max

Intressanta iakttagelser vad de gäller Björn och Pontus M måste jag säga. det ligger säkerligen något i det men det finns en mängd anledningar till den uppåtgående trenden, jag skulle vilja belysa en faktor som tidigare inte nämnts.

Det faktum att Mr Isaksson till säsongen 08/09 inhandlat ett par nya skor tror jag är en av de mest betydelsefulla händelserna i laget. vi har nämligen befunnit oss i de lägre regionerna av serien ända sedan grundandet av BS vare sig björn deltagit eller ej. men eftersom att adidas skorna med årsmodell 1980 funnits med match efter match ända tills denna säsong så lär detta vara "the thing" så att säga. tack för ordet

2008-12-02 @ 21:22:13
Postat av: KG

Innan jag kommer till tar itu med påståenden som ges ovan...

"Glöden - Aldrig har så många spelare jobbat hem. Kanske är en inbillning eller bara det faktum att Claes inte längre finns med, men jag tycker mig se en glöd och en vilja som tidigare inte funnits."



måste jag gratulera till en storslagen och rörande blogg om och med laget som för alltid kommer att ligga närmast om hjärtat (i korpen). TAGGA BS!!!



Måste försvara mig själv, visserligen var jag förmodligen en bidragande orsak till det dålig hemjobbet men då glömmer ni det viktigaste jag bidrog med. Det är inte det faktum att jag under två raka säsonger låg i toppen med porre och kämpade om skytteliga seger, (verkar som om han skulle behöva den kampen i år igen).

Jag uppfann uttrycket "KORPEN-BYTEN". Byten som pågår i sisådär 15-20 min oavsett hur det går i matchen och om jag spelar dåligt eller bra, jag spelade ändå. Ända tills jag insåg (efter 5min skrik)att man kanske ska låta nån annan spela, inte för att man trött ("backarna tar nog hand om det", var en ständigt återkommande tanke) utan för att man måste ju även låta de andra få spela, lite grann i alla fall men egentligen inget alls :P



Som ni ser bidrog jag till mer än ett uruselt hemjobb.



Kommer hem den 20:e och stannar till typ 5:e så då måste vi hitta nån tid att ses :) Tyvärr ligger ingen match under den perioden men jag ska göra mitt yttersta för att komma upp nån gång i januari-mars för att återigen se mitt älskade BS.



Nu är det dags för fint studentkäk, NUDLAR :P



//KG

2008-12-04 @ 19:27:43
URL: http://studentsvin.från.linköping.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0