Jahapp...

Eftersom jag kan skönja en tydlig motvilja från BS övriga medlemar (och då främst från Mattias O) att skriva, så ser jag det som min plikt att ta bandyklubb-bladet från munnen och tala för hela klubbens räkning.
Vi kan sammanfatta helgens insattser på följande vis.

Ett påtagligt oinspirerat BS entrade planen halv 10 på söndagsmorgonen. Påtagligt sömndruckna staplade de arma pojkarna omkring och stödde sig på sina klubbor. Inte mycket fick grabbarna att prestera. Asaknade av en påhejare av stor kaliber, dvs Tommie eller Gusten, var påtaglig.

Matchen såg länge ut att kunna sluta hur som helst, men efter avaktande spel från alla lagdelar visade det sig att BS förlorat med siffrorna 4-6.

Eftersom vi mötte DAMP BK var det givetvis oerhört bittert, och inhopparen, reservspelaren eller nödlösningen (ja, kärt barn har många namn) David fick känna på DAMP BK:s avsaknad av förståelse för tid och rum, när han tacklades över sargen av ett miffo. DAMP BK:s allmänna avsaknad av socialt hyfs  gör att man tappar tron för hela elinstalationbranshen.

Dagens ljuspunkt kom dock i omklädningsrummet där det bjöds på pepparkakor av utmärkt, hembakt kvalité. Inte nog med det. Hemmapysslarna Hanna och Matte hade tagit sig tid att dekorera kakorna med  BS och diverse initsialer. Härligt! En mäktig känsla att se sina initsialer på en pepparkaka.

Nu ska jag sova för att orka prestera på jobbet imorn.
Härligt med vardag igen. Eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Räkte inte min taggning på matchen :O men klart ni ska få pepparkakor :D

2008-12-08 @ 16:23:24
Postat av: max

nej den "RÄKTE" inte hanna, alldeles för dåligt fokus och var var ramsorna!?



Ursäkta mitt humör men hatar måndagar från och med nu...

2008-12-08 @ 18:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0