Think outside the mug!

Tänkte bara rent hypotetiskt slänga ur mig ett resonemang så här på en sen söndagkväll...

BS är ju ett lag som sannerligen levererar, inte minst idag (läs Arvids samanställning som kommer), och som alltid kämpar för ett bra resultat. Både för att leva upp till lagets ryktbarhet och själ men även för att fröjda publiken. Är inte en kombination av extremt snygga killar, exotisk extremsport (i detta fall KORPEN-idrott) och tillit en oerhört säljstark kombination.

Jag känner att BS-märket har potential och jag tycker att Tyresö känns för litet. Jag ser bara på andra klubbar som Manchester United tex som bedriver omfattande merchendiseing (oerhört osäker på stavningen där, men menar att man typ sätter loggan på en mugg). De har ett välkänt varumärke som de jobbar med och det får folk att köpa den där muggen som annars bara skulle bli förbisedd. Här känner jag att BS kan ta steget längre. Med den oerhörda tillit som vi byggt ute i folkhemmet kan vi göra något stort. Jag tycker vi ska gå över från Mugg-stadiet till Service-stadiet. Folk kan lita på BS! De vet att vi levererar. Borde vi då inte kunna slå oss in på marknaden för hushållsnära tjänster?

Tänk er att låta Max Isaksson städa ditt vardagsrum en gång i veckan eller hyra Pontus som jultomte. Snart är det nog en möjlighet!

Jag känner mig väldigt exalterad!
//TJ

Kommentarer
Postat av: Torsten

Oj oj. Jag tror att det finns stora pengar att tjäna inom denna bransch. Mycket intressant inlägg i denna eminenta blogg.



Jag skulle till och med vilja det hela ett steg längre.

För att fortsätta jämförelsen med Manchester United, de köper in spelare från Asien, Si-Jung Park t.ex. och ger dem ett par minuters speltid. Detta ökar försäljningen av lagets produkter såsom matchtröjjor, tandborstar, kondomer osv. med ofantliga mängder i de berörda regionerna.



BS har ju försökt detta genom att låta Mattias "mongolen" Olofsson spela i laget men den mongoliska marknaden har inte gett den respons som vi förväntade oss. Kanske är det dags att börja lägga upp annonser på blocket efter t.ex. innebandyspelande samer, fjortisar, Muffare?



Vad vet jag.. Jag ser hur som helst en stor potential i denna idé.



mvh

Torsten

2008-12-15 @ 00:12:18
Postat av: Max

Oj detta inlägg har gått mig helt förbi. MYCKET intressanta inlägg såhär i långkonjunkturens och krisernas dagar.

Jag skulle vilja haka på emils resonemang angående BS inflytande inom service yrket. Det är nämligen inte bara en utopi längre att man skulle kunna hyra diverse hushållsnära tjänster utav BS.

Visste ni tillexempel att Emil själv endast tar 40 Kr/timmen för sina "hushållsnära tjänster" nu i juletider...

2008-12-21 @ 20:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0