Omgång 9

Matchen mot Kwalitel skulle vara en transportsträcka mot 2 poäng men istället glänste oskärpan igenom. Bollmora kom till start i denna den tidigaste match för säsongen med dålig motivation, tålamod och en hel del sömndruckna blickar...

Matchen hade ett dåligt tempo och trots att bollmora bara hade en avbytare så var bytena sällsynta då domarna gjorde matchen till en vilopaus med spel istället för tvärt om.
Kwalitels "sköna" temperament hindrades inte av domarna som istället lät klubbor slå mot vader och ryggar helt utan åtgärder. BS var inte alls beredda på den nivån som las och efter ett par tveksamma ingrepp från såväl domare, backar och målvakt så ledde Kwalitel en match för första gången i lagets historia med hela 3 mål. Grattis!

Det tidigare så stabila försvaret (backar och målvakt) läckte som soll och det var inte en mans fel utan det var en lagkolaps.
När BS efter halva matchen vaknade till så var det inte mindre än 3 mål som blev bortdömda på något sätt.

Kwalitel vann matchen efter storspel från målvakten och passivitet från Bollmora. Efter matchen hördes svordomarna lång väg. Detta ska inte få ske igen.

Bollmora Saints 4 - 6 Kwalitel


Mål:                                      Assist:
2 David                                2 David
1 Alle                                    1 Arvid
1 Matte                                 1 Matte

Betyg 1-5:

4.
David Abrahamsson - 4 poäng, godkänd men inte mer, missade straff och 3 öppna mål, fick 2 mål bortdömda...

3.
Mattias Olofsson - Smygträningen börjar ge resultat. 2 poäng i en och samma match är ett personligt rekord för Mattias O.

2.
Max Isaksson - Osynlig matchen igenom, inget gnäll på domaren, inga poäng, men lite hemjobb drar upp det från en etta.
Alexander Stenfeldt - Osynlig i matchen, dock en assist och ett mål felaktigt bortdömt.
Henrik Sjöqvist - Trött? Såg inte den vanliga glöden, måste börja producera poäng ;).
Arvid Linder - Borde smygträna, dock 2 assist, en åt vardera lag.
Emil Lundgren -Släppte in lite enkla mål, men vart va försvaret? Kan inte skyllas på.

1.
Tommie Stjärnheden - Vart fan var grabben, skulle vilja ge grabben minus ett.
Joakim Åkerlund - Inget hjärta för klubben...

Nästa vecka är det nya tag. Tagga BS!
Vi vill se fansen på plats. De lyste med sin frånvaro. Otroligt. Bara BS knatteklubb var där, och de låter inte så mycket.
Kom igen för fan.

mvh
Torsten

Kommentarer
Postat av: max

Intressant att se din syn på matchen. Förutom att jag hamnade lite väl lågt på 1-5 skalan så är jag nöjd;) Jag vill även lyfta fram knattelagets engagemang. jag vet att vi här i bloggen kritiserat knatten en del men jag vill i och med detta inlägg hylla engagemanget och faktum är att vi glömmer att knatten har stort inflytande på storstjärnan Mattias spel, icke att förglömma!

2008-12-09 @ 23:21:07
Postat av: Knatten

Vill tacka max för de finna orden men vill även arvid med bra tankar om matchen. Vill försvara kritiken mott min supporter grupp med att jag stöttar er bakom planen med att va där (i ett spel jag inte förstår) och framför allt pepparkakorna(bara herr Isaksson som tog upp)...

2008-12-10 @ 14:57:04
Postat av: Gusten

Grattis till assisten, haha.



Jaja, bättre lycka nästa gång grabbar. Väntat att det skulle bli lag kollaps när inte jag håller ett öga på er. Måste jag dra er upp ur träsket? Kanske tittar förbi på söndag. Det låter som ni behöver det :P

2008-12-11 @ 19:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0