Breviksvägen...

Jag har tänkt i liknande banor som Emil. Breviksvägen är till skillnad från Örbyleden en väldigt icke trafikerad,väg. Jag gasar på 50, 60, 70, 80 och jag närmar mig 100, inga rödlysen och jag slås av hur lätt det känns att bara gasa på på de smala vägarna ute på brevik. Men plötsligt kan det ta stopp, och i hundra Km/h kan det verkligen ta tvärstopp. Men det som ändå driver en att gasa på är att det är skönt att snart vara framme, att nå sitt mål och att dagen snart är över.

Om Örbyleden nu är BS i ett nötskal då skulle jag vilja säga att Breviksvägen är BS säsongen 08/09. 
Vi gör 1-0, 2-0, 3-0 och vi närmar oss två siffrigt, vi slås av hur lätt vi gör mål. Men vi är medvetna om att plösligt kan det ta stopp, det kan ta tvärstopp och bollarna kan rulla in i vårt eget mål istället. Men det som gör att vi fortsätter prestera är att i år har vi ett mål, att det är så skönt att vinna och att man vill vara nöjd när matchen är över.

Man kan se det utifrån många vägar,
Vilken väg är du?

Kommentarer
Postat av: Torsten

Mycket intressanta funderingar som kommer fram såhär på kvällskvisten. Och jag håller helt med Max. Inställningen i BS säsongen 08/09 är otrolig, aldrig sätt på maken. Det kommer att sluta i något stort.



mvh

Torsten

2008-12-04 @ 23:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0